חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פלפלים קלויים מטריפים

פלפלים קלויים מטריפים

הרבה זמן לא הייתי פה, והאמת היא שהתגעגעתי! הייתי עסוקה – פחות במטבח, ויותר בבניית אתר מחודש. אני מקווה שתהנו ממנו 🙂

שנים שלא נגעתי בפלפלים (אחיותיי בטח תוהות על קנקנו של הפוסט הזה…), אבל איכשהו בזמן האחרון נפתחתי שוב לקסם הטעם שלהם!

השבוע, בעודי מכינה שוב את הפלפלים האלו לנשנוש סופ״ש,  הבנתי שלא יכול להיות שאני לא משתפת את המתכון המהמם הזה.

מממ… הם לא כל כך פוטוגניים, חשבתי לעצמי. מי ירצה להכין או לאכול אותם?

אבל לאחר שהם חוסלו בפעם המי יודע כמה בארוחת שישי, הבנתי שהמתכון הזה ראוי ועוד איך.

פלפלים קלויים מטריפים שלא תוכלו להפסיק לאכול! הם מעולים כתוספת וישדרגו כל סלט או כריך. ההכנה עצמה קלה ממש ורק מצריכה קצת סבלנות בזמן הצלייה.

הם נשמרים היטב במקרר כחודש וחצי (למרות שהם יתחסלו הרבה לפני, אני מבטיחה). 

שנתחיל?

שקופית קודמת
שקופית הבאה

כמה דברים חשובים

כיסוי הפלפלים הקלויים מיד לאחר הצלייה והמתנה עד לקילוף – חשוב מאד(!) לא לדלג על השלב הזה, כיוון שאם הפלפלים לא יצטננו בתוך סביבה עם אדים, הם יהיו בלתי ניתנים לקילוף. אי לכך, חשוב להקפיד מיד עם צאת הפלפלים מהתנור, להניח אותם בכלי ולכסות בשקית אטומה היטב. לחילופין, אפשר פשוט להניח אותם כפי שהם בשקית ניילון אטומה, לקשור אותה היטב ולחכות שיצטננו. 

תיבול – אני אוהבת תיבול עדין למדי. מעט מאד שום, מלח, טיפה סילאן וחומץ בלסמי. אני משתמשת במעט מאד שמן, ודווקא לא שמן זית, כיוון ששמן זית איכותי מתקשה במקרר, ואם רוצים, אפשר גם לוותר על השמן כליל. אפשר לשחק עם התיבול איך שרוצים, ואפשר גם לא לתבל כלל. 

צלייה על נייר כסף – חשוב לא להניח את הפלפלים על נייר אפייה, כיוון שזה ישרף במצב גריל בתנור! אפשר גם להניח את הפלפלים חשופים על תבנית, אם לא רוצים להשתמש בנייר אלומיניום. 

פלפלים קלויים מטריפים

פלפלים קלויים מטריפים שלא תוכלו להפסיק לאכול! הם מעולים כתוספת לכריך, סלט, או כך סתם. ההכנה עצמה קלה ממש, והם נשמרים היטב במקרר כחודש וחצי (למרות שהם יתחסלו הרבה לפני).
זמן הכנה: 15 דקות
זמן בישול: 1 שעה
זמן כולל: 1 שעה 15 דקות
מנות: 1 צנצנת בנפח 1/2 ליטר פחות או יותר

מצרכים
 

  • 5 פלפלים אדומים
  • ½ 1 כפות חומץ בלסמי איכותי
  • 1 כפית מלח ים
  • ½ כפית סילאן
  • 1 כפית שמן קנולה
  • 2 שיני שום פרוסות

הוראות הכנה
 

  • מרפדים תבנית אפייה בנייר כסף (לא נייר אפייה!) ומסדרים את הפלפלים על גבי התבנית.
  • מחממים תנור על מצב ״גריל״ בטמפרטורה הכי גבוהה שיש לתנור להציע (לפחות 250 מעלות).
  • מכניסים את תבנית הפלפלים לתנור, ממקמים אותה במקום הכי גבוה בתנור (הכי קרוב לתקרת התנור), כדי שיהיו קרובים לגריל וייצלו היטב. צולים את הפלפלים במשך כ- 30 דקות, ודואגים במשך הצלייה להפוך את הפלפלים בעזרת מלקחיים, כך שכל פעם צד נוסף של הפלפלים נחרך היטב. בתום הצלייה, הפלפלים צריכים להיות חרוכים היטב מכל צדדיהם. (ראו סעיף ״הערות״ מטה להוראות צלייה במידה ואין לכם מצב ״גריל״ בתנור)
  • מוציאים את התבנית מהתנור, ומעבירים מיד את הפלפלים בעזרת מלקחיים לקערה. מכסים את הקערה בשקית ניילון וקושרים היטב (חשוב להקפיד על שלב זה, שגורם לפלפלים ״להזיע״, וכך הקליפה שלהם תשתחרר בקלות יתרה).
  • נותנים לפלפלים להצטנן בקערה המכוסה (כ- 30 דקות).
  • מקלפים את הפלפלים, בוצעים אותם לרצועות בעזרת הידיים ודואגים להרחיק את הגרעינים. מניחים את הפלפלים המקולפים והמנוקים בקערה נקייה, ודואגים לשמור את הנוזלים המשתחררים מהפלפלים!
  • מוסיפים לקערת הפלפלים הקלויים והמקולפים חומץ בלסמי, מלח, סילאן, שיני שום פרוסות ושמן. מוסיפים גם את הנוזלים שהשתחררו מהפלפלים בזמן הקילוף. מערבבים היטב.
  • טועמים את הנוזל, ומוסיפים מלח/סילאן בהתאם לטעם (אני אוהבת את הפלפלים שלי מלוחים).
  • מעבירים לצנצנת נקייה או מעוקרת (ראו הערות) אם רוצים שהפלפלים יחזיקו מעמד זמן רב. שומרים בקירור.

הערות

  • אין לכם מצב ״גריל״ בתנור? אין בעיה. ניתן לצלות את הפלפלים ישירות על להבה - צולים את הפלפלים ישירות על להבה בינונית גלוייה, ודואגים להפוך את הפלפלים במהלך הצלייה כך שכל צד ייחרך היטב. ברגע שהפלפל צלוי היטב, ממשיכים בתהליך כרגיל (מניחים אותו בקערה, וסוגרים היטב עם שקית ניילון). אט אט, מוסיפים את כל הפלפלים הקלויים לקערה כדי ״שיזיעו״ יחדיו.
  • אם רוצים שהפלפלים יחזיקו מעמד לאורך זמן (חודש ואף יותר), שומרים אותם בצנצנת מעוקרת. כיצד עושים זאת?  שמים את הצנצנת על מגש וממלאים אותה עד שפתה במים רותחים. גם על הפקק שופכים מים רותחים. כעבור כמה דקות שופכים בזהירות את המים מהצנצנת (אפשר בעזרת כפפות מטבח) ומניחים אותה הפוכה על מגבת נייר עד השימוש. 
הכנתם?תייגו אותי ‎@michalbakescakes או סמנו בהאשטאג ‎#michalbakescakes

הידעת?...

המילה ״פלפל״ הגיעה לעברית דרך השפה הפרסית, ושימשה במקור לתיאור התבלין הקרוי היום ״פלפל שחור״ המיוצר מגרעיני הצמח piper nigrum. אין שום קשר בוטני בין הפלפל האדום (או הצהוב/ירוק/כתום) שאנו אוכלים לתבלין הפלפל השחור, ועם התפתחות השפה חל בלבול בין השניים. 

צמח הפלפלת מקורו ביבשת אמריקה, שם שימש למאכל במשך אלפי שנים, אך הוא כלל לא היה מוכר בעולם הישן, עד למסעו של כריסטופר קולומבוס. כאשר הובא הפלפל האדום החריף לאירופה, הוא זכה לפופולריות רבה כתבלין המוסיף חריפות והחליף את הפלפל השחור (שהובא בעיקר מהודו והיה יקר מאד), לכן הוא נקרא בשפות רבות באותו שם, על אף שאין קשר בוטני בין השניים. 

אהבתם?
מוזמנים לשתף

קצת עליי

הי, אני מיכל!

ברוכים הבאים לבלוג שלי.

אוכל הוא האהבה הראשונה שלי (מאז, הספיקו להיכנס לחיי גם נועם, עלמה והילי).

העניין שלי באוכל התחיל בגיל צעיר מאד, והסקרנות רק גברה עם השנים. המטבח תמיד היה החדר האהוב עלי בבית, בו הייתי מבלה שעות על גבי שעות – מנסה, ממציאה, מערבבת, מקציפה, לשה וטועמת.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *