חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צ’יקן נאגטס

כשנועם ואני עברנו לגור יחד, עיקר המחלוקת בינינו היה נושא הקניות בסופר.
כל פעם שעברנו ליד מחלקת הקפואים, עיניו החלו לפזול לעבר חטיפי עוף מעובדים, חטיפי סויה מעובדים, בורקסים למיניהם… ואני? השתגעתי מזה!
באותם ימים, הייתי בעיצומם של לימודי התזונה (מה שכמובן השפיע עלי רבות), ובדיעבד היום אני גם מבינה שאולי קצת נעלבתי… יש לו חברה שיודעת לבשל, אוהבת לבשל, והוא רוצה נאגטס? מעובדים???
מזל שהיום מצחיק אותי לחשוב שנעלבתי (קצת התבגרתי מאז), אבל לפחות יצא מזה אחלה מתכון לצ’יקן נאגטס שלא יביישו אף דיינר בארה”ב. אתן כאן אופציה לשתי שיטות הכנה- אפייה וטיגון.
המתכון מעולה לילדים או מבוגרים חובבי שניצלים ואפשר בהחלט גם לתת את הנאגטס לתינוקות שרק החלו לאכול אוכל מוצק (כי הם רכים מאוד). עלמה שלי אכלה בהנאה צרופה, וגם אבא שלה 🙂

nuggets

כמה דברים חשובים

הכנה מראש – אפשר להכין את הנאגטס עד לשלב האפייה/טיגון ולהקפיא. כשרוצים, מפשירים אותם למחצה כ- 10 דקות בטמפרטורת החדר וממשיכים כרגיל באפייה או טיגון על פי המתכון.
פירורי לחם-
אני ממליצה להשתמש בפירורי “גריסיני”, אפשר לקנות בכל סופר. הם שזופים יותר ומניבים נאגטס יותר טעימים לדעתי משימוש בפירורי לחם רגילים. אין לכם פירורי גריסיני? שטויות, גם פירורי לחם רגילים יעשו את העבודה.
טיגון-
 איך יודעים שהשמן מוכן לטיגון? מכניסים כף עץ או קיסם לשמן החם. אם נוצרות בועיות סביב העץ (כמו בתמונה)- זה הזמן להכניס את הנאגטס! אם עוד אין בועיות, חכו כמה דקות.
oil
אפייה- אם בחרתם לאפות את הנאגטס, יש לשים אותם בתנור עם קערת מים רותחים על מנת שלא יתייבשו. כדאי לשים את המים הרותחים בקערת נירוסטה או פיירקס ולא בספל (אפילו אם הוא מיועד לשתיה חמה), כיוון שהספל עלול להיסדק בתנור. לא נעים…
עוף- חשוב לקנות עוף טרי ולא קפוא (אנחנו הרי מנסים לאכול אוכל לא מעובד, נכון?).
בטיחות מזון- אם ברשותכם חזה עוף שלם, אל תשטפו את העוף לפני! זוהי המלצה באופן כללי כל פעם שמתעסקים עם עוף. בשר עוף נא מכיל חיידקי ליסטריה וסלמונלה שעלולים לגרום להרעלת קיבה קשה (כמובן שאם מבשלים את העוף כהלכה, אין חשש). אם שוטפים את העוף, זרזיפי מים נגועים מותזים לכל סביבת הכיור שלכם. וזה מסוכן!
דבר נוסף, מומלץ להשתמש בקרש חיתוך נפרד לעוף. אני סימנתי קרש חיתוך, כך שכל פעם שאני מבשלת עוף, אני עובדת אך ורק עם הקרש הזה ואף פעם לא חותכת עליו ירקות (שלא עוברים בבישול ועלולים “להידבק” בסלמונלה).
board

מה צריך?

1 ק”ג חזה עוף טחון (או שלם, ואז אפשר לטחון במעבד מזון)
1/2 כוס ציר עוף  או מים עם מעט מלח ותבלינים שאוהבים
2 כפות גדושות מיונז
מלח ופלפל
1 כוס פירורי לחם
1 כפית אבקת קארי (לא חובה)
1 כפית פפריקה (לא חובה)
חופן פירורי לחם לציפוי

שמן לטיגון (אם מטגנים)
קערת מים רותחים + ספריי שמן (אם אופים בתנור)

מה עושים?

ממהרים? לחצו כאן כדי לעבור לקיצור המתכון

אם קניתם חזה עוף שלם, מתחילים בלחתוך אותו לחתיכות קטנות יותר ומכניסים למעבד מזון.

food processor

אם ברשותכם חזה עוף טחון, פשוט שמים אותו בקערה.

מוסיפים את שאר המרכיבים למעבד המזון ומפעילים למספר שניות עד שכל התערובת מתאחה.
אם השתמשתם בעוף טחון, פשוט מערבבים את כל המרכיבים בקערה. מערבבים טוב טוב טוב כמה דקות. חשוב מאוד, כי הערבוב ימנע מהנאגטס להיות קשים.

mix

מכינים מעט פירורי לחם בקערה ומשטח לשים עליו את הנאגטס המוכנים.
בעזרת ידיים לחות צורים קציצות שטוחות יחסית (תנסו שיהיו בצורת נאגטס) ומצפים בפירורי לחם מכל הצדדים.

crumbs ready

+הכנה מראש+
בשלב זה אפשר לאחסן את הנאגטס המצופים בקופסא אטומה בקומות (מופרדות ע”י נייר אפייה כדי למנוע הידבקות), ולהכניס לפריזר. בעת הצורך (או החשק) תוכלו להפשיר אותם בטמפרטורת החדר כ-10 דקות ולטגן או לאפות.

מחממים שמן במחבת לטיגון. השמן צריך להיות בגובה של כ 1-2 ס”מ.
תדעו שהשמן מוכן לטיגון ע”פ הטיפ שכתבתי למעלה.

שימו לב לא לטגן את הנאגטס על אש גבוהה מדי, מה שיגרום לחריכה של ציפוי פירורי הלחם ועוף נא בפנים. איככסס… האש צריכה להיות בינונית. מטגנים את הנאגטס מכל צד כ 4-5 דקות. מניחים על צלחת מרופדת במגבת נייר.

frying frying2

מגישים עם לימון חתוך ורטבים שאוהבים.

done

בתיאבון 🙂

“הבראת” המתכון
אפשר גם לאפות את הנאגטס המצופים, התוצאה לא תהיה זהה (אין מה לעשות- טיגון זה טיגון), הנאגטס יהיו קצת יותר יבשים, אבל בהחלט טעימים מאוד. אז אם אתם חוסכים בשמן, או שסתם לא רוצים להסריח את הבית מטיגון, עקבו אחר ההוראות הבאות:
-מחממים תנור ל- 210 מעלות (חום בינוני-גבוה)
-מתיזים על הנאגטס המצופים מעט ספריי שמן משני הכיוונים
-מניחים בתבנית עם נייר אפייה לצד קערה קטנה עם מים רותחים.
– אופים כ-20 דקות, הופכים לצד השני ואז עוד 20 דקות.

בקיצור, שלוש ארבע ולעבודה:
צ׳יקן נאגטס ביתיים
מרכיבים:
1 ק”ג חזה עוף טחון (או שלם, ואז אפשר לטחון במעבד מזון)
1/2 כוס ציר עוף  או מים עם מעט מלח ותבלינים שאוהבים
2 כפות גדושות מיונז
מלח ופלפל
1 כוס פירורי לחם
1 כפית אבקת קארי (לא חובה)
1 כפית פפריקה (לא חובה)
חופן פירורי לחם לציפוי
שמן לטיגון (אם מטגנים)
קערת מים רותחים + ספריי שמן (אם אופים בתנור)
הכנה:
1. טוחנים את חזה העוף במעבד מזון, או מניחים את העוף הטחון בקערה.
2.מוסיפים את כל המרכיבים למעבד המזון ומעבדים מס’ שניות עד לאיחוד מלא של התערובת. אם מכינים בקערה- פשוט מערבבים נמרצות כמה דקות.
3. בידיים רטובות צרים קציצות ומצפים בפירורי לחם.
4. מטגנים כ 4-5 דקות מכל צד או אופים בתנור שחומם ל-210 מעלות עם קערת מים רותחים בתחתית כ- 20 דקות מכל צד.

סקרנל מספר ש…
התהליך הביוכימי שגורם להשחמה היפה של הנאגטס הוא- “ריאקציית מיילארד” (ע”ש הכימאי שגילה אותה- Maillard). הטמפרטורה הגבוהה של השמן או התנור (בין 160 ל-180 מעלות, ובטח לא פחות מ-140 מעלות) גורמת להשחמה ולקרמליזציה של המזון. ההשחמה נוצרת בעקבות שרשרת תגובות שנוצרת בין החלבון והפחמימות במזון. בישול במים לא מספק את החום הנדרש בשביל ליצור את התגובות הללו, ולכן אין “שיזוף” של מזון כאשר מבשלים אותו במים רותחים.

אהבתם?
מוזמנים לשתף

קצת עליי

הי, אני מיכל!

ברוכים הבאים לבלוג שלי.

אוכל הוא האהבה הראשונה שלי (מאז, הספיקו להיכנס לחיי גם נועם, עלמה והילי).

העניין שלי באוכל התחיל בגיל צעיר מאד, והסקרנות רק גברה עם השנים. המטבח תמיד היה החדר האהוב עלי בבית, בו הייתי מבלה שעות על גבי שעות – מנסה, ממציאה, מערבבת, מקציפה, לשה וטועמת.

5 תגובות

  1. דרך אגב ניתן גם לטגן את כל כמות הנאגטס ואז להקפיא בשקית זיפ-לוק וכשרוצים להוציא את הכמות הרצוייה לחמם קצת לפי הצורך……

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *